Wil je gratis printables ontvangen?

Word dan gratis lid!

slechte ervaring met een bedrijf

Ik moet hier even mijn frustratie uiten hoor. Ik weet dat niet iedereen perfect is en dat iedereen fouten kan maken, maar dit heeft wel zijn toppunt bereikt. Iemand kan iets vergeten zijn of iemand kan fouten maken, maar zoveel fouten achter elkaar maken is echt niet normaal. Het lijkt nu trouwens alsof ik alleen maar negatieve ervaringen heb met bedrijven, maar dat is echt niet zo. Later komt er ook een heel fijn en aardig artikel over bedrijven online. Soms springen er fouten uit en deze moet ik toch echt aan jou vertellen.

Laten we beginnen bij het begin. Ik kreeg een mailtje van, laten we hem Henk noemen. Henk had mij een mailtje gestuurd voor een samenwerking. De web shop waarover hij mailde, die ik trouwens niet ga noemen, had erg leuke spullen en paste ook goed bij mijn blog. Ik had wel interesse in zo'n samenwerking dus. Zo gezegd zo gedaan, ik begon met een review. De review ging erg goed. Ik kreeg vlot de producten opgestuurd en de communicatie met het bedrijf ging ook heel goed. Ik was dan ook erg tevreden met de samenwerking en ik zei dan ook dat ze mij altijd nog konden mailen als ze nog interesse hadden in een andere samenwerking.

Na een maand benaderde het bedrijf mij opnieuw voor een samenwerking. Nu ging het om een winactie, erg leuk natuurlijk om een van mijn lezers blij te maken. Ik schreef het artikel en ik zette het artikel online. Hiermee begon de 'ellende' al. Ik stuurde het bedrijf een e-mail dat het artikel online stond. Ik kreeg hier geen antwoord op, maar ik dacht dat ze het gewoon druk hadden en het artikel wel gewoon hadden gezien. Na een tijdje kreeg ik alsnog een e-mail terug dat het artikel helemaal oké was. Toen de winactie was afgelopen koos ik de winnares uit. Die was natuurlijk helemaal blij en ik stuurde het bedrijf meteen een e-mail met de adresgegevens en de naam van de winnares.

Op deze e-mail kreeg ik helemaal geen antwoord, maar ik dacht dat ze deze e-mail niet hadden gezien en ik stuurde de e-mail nog een keer. Ik wist zeker dat ik de e-mail wel goed had verzonden en ik wist dus nu ook zeker dat er iets niet helemaal goed was gegaan. Na een aantal emails en al meer dan een maand wachten had ik er genoeg van en stuurde ik via Facebook een berichtje. Ik had hiervoor al geprobeerd om een berichtje via de site te sturen, maar hier antwoordden ze ook niet op.

Via Facebook legde ik mijn probleem uit en ik kreeg een simpel berichtje terug, dat ze mijn email hadden doorgestuurd naar Henk. Hier was ik het dus niet mee eens, want van Henk had ik al heel lang niets meer gehoord. Ik zei dit dus ook en ik kreeg weer hetzelfde simpele (waarschijnlijk een automatische) berichtje terug dat ze het berichtje hadden doorgestuurd naar Henk. Na nog eens vijf dagen wachten, was ik er helemaal klaar mee. Ik stuurde het bedrijf een berichtje via Facebook, dat als ze niet gewoon zouden antwoorden ik er wat over zou zeggen op mijn blog. Ik zou dit normaal nooit doen en ik was ook eerlijk gezegd bang voor de reactie, maar eigenlijk was dit mijn laatste optie. Door dit 'dreigement' kreeg ik meteen een mailtje terug dat het was opgelost.

Ik stuurde meteen de winnares met het goede nieuws en we waren eigenlijk dol blij dat het was opgelost. De winnares kreeg uiteindelijk (na lang wachten!) de prijs opgestuurd, alleen was het helemaal niet het product die ze had gewonnen. Ik baalde zo ontzettend van deze samenwerking en uiteindelijk moest er veel meer tijd ingestoken worden, dan ik had verwacht. Ik stuurde het bedrijf nogmaals een mail en de winnares bleef natuurlijk ook niet zitten. Zij zelf stuurde ook een mailtje naar het bedrijf over het verkeerde product. Na een tijdje kreeg ze het juiste product opgestuurd en waren we allebei helemaal klaar met dit bedrijf. Ik dacht dat ik eindelijk van het bedrijf af was, maar dit was helaas niet het geval.

Dit ongeval was een aantal maanden geleden, maar ik heb nu opeens een factuur van het bedrijf ontvangen met het bedrag dat ik moet 'betalen'. Het grappige is nog dat ik dit bedrag helemaal niet kan betalen, want dit bedrag staat op het account van het bedrijf zelf. Handig hoor zo'n factuur, erg leuk voor mijn verzameling *kuch*. Ik heb ze een aantal uur geleden een berichtje gestuurd, maar ik krijg hier waarschijnlijk geen antwoord op.

Ik heb een hoop van dit bedrijf geleerd. Ten eerste, let altijd op met wie je samenwerkt! Check eens de beoordelingen van de klanten zelf (want bij dit bedrijf was dit zeer slecht) en vraag eens aan je  mede-bloggers of ze dit bedrijf toevallig kennen en of hij betrouwbaar is. Misschien komt hier nog een vervolg op, maar ik hoop het natuurlijk niet.

Heb jij ooit zo'n ervaring gehad met een bedrijf en hoe is dit afgelopen?
signature

Volg mij via: Bloglovin | Facebook | Instagram | Twitter | Pinterest

48 gedachten over “Een slechte ervaring met een bedrijf

  1. Een factuur?! Dat bedrijf kent precies ook geen schaamte, het spijt me dat dit je is overkomen, hopelijk wordt het snel opgelost. Ik zou die factuur allesinds niet betalen, je heb niets getekend en het is niet besproken geweest via mail. Precies om die reden ben ik heel selectief over samenwerkingen met bedrijven, ze profiteren veel te veel van het feit dat bloggers niet zo sterk in hun schoenen staan vergeleken met zijzelf, en dat is heel jammer :/

  2. Wat een ontzettende nare ervaring is dit zeg, kan me goed voorstellen dat je hier niet tevreden mee was. Al helemaal niet als er lezers bij betrokken raken! Zelf heb ik ook al een aantal nare ervaringen achter de rug, het blijft altijd oppassen.

  3. Wat een nare ervaring zeg! Ik ben stiekem wel benieuwd om welk bedrijf het gaat, maar ik snap goed dat je dat niet zo midden op je blog gaat zeggen waar ook dat bedrijf het kan zien. Zo vervelend als de samenwerking die jij omschrijft heb ik het gelukkig nog nooit gehad. Nu ben ik ook wel behoedzaam wat dat betreft, maar alsnog heb ik wel eens dingen gehad die niet fijn waren, bijv. late betalingen of prijzen die pas weken later opgestuurd worden (waardoor winnaars mij al gingen mailen), maar dat is altijd vrij snel opgelost.

  4. Aaah wat een hel! En dan die factuur ook nog, wat vreemd… Trouwens, misschien kun je het bedrijf beter gewoon bellen? Dat is vaak veel sneller en duidelijker. Kun je ook gelijk laten weten hoe pissed je bent haha. In e-mail komt het vaak niet goed over vind ik.

  5. Ik heb het zelf als winnaar via Instagram meegemaakt. Een bekende Instagrammer organiseert regelmatig winacties in samenwerking met een bedrijf en ik won. Ik mocht zelf mijn gegevens in een privébericht naar het bedrijf sturen nadat zij mij op haar account als winnaar had uitgeroepen. Het bedrijf bleef foto’s en reacties posten, maar reageerde niet op de privéberichten van haar of van mij. Uiteindelijk was ik er wel klaar mee en heb ik het bedrijf maar uit mijn lijst gedaan. De Instagrammer schaamde zich ook kapot en wilde de prijs vervangen, maar ik heb laten weten dat dat niet hoefde. Wel heel jammer. Helaas zijn niet alle bedrijven even betrouwbaar.

  6. Jeetje, wat een rot ervaring. Ik ben wel benieuwd naar welk bedrijf dat was, ook gewoon om andere bloggers te waarschuwen. Misschien kun je het een x in een gesloten blog Facebook groep kwijt oid.

    Niks aantrekken van die factuur trouwens 🙂

  7. Wat een raar verhaal. Ik zou zelf trouwens gewoon even de telefoon gepakt hebben om het op te lossen, dat werkt toch makkelijker en sneller dan de route die je nu bewandeld hebt. Desalniettemin erg vervelend en een rare actie van dit bedrijf om een factuur te sturen…

  8. Wat vervelend dat het dan zo moet. Wel gebruik maken van jouw diensten en dan zo met je omgaan. Goed dat je anderen waarschuwt. Mijn samen werkingen gingen tot nu toe goed maar het is wel een goed idee om een bedrijf nader te onderzoeken. Hopelijk overkomt je dit niet meer.

  9. och jeetje dat meen je niet! Wat een gedoe zeg 🙁 en ook nog dat factuur.. nu ben ik wel erg nieuwsgierig naar het bedrijf haha! Maar bedankt voor het artikel, nu zal ik in de toekomst ook beter opletten.

  10. Jeetje wat ontzettend vervelend! Ik had een artikel gemaakt voor een bedrijf, het was helemaal af. En nu negeren ze me gewoon totaal! Mijn geld heb ik niet gekregen. Een ander bedrijf wilde dat ik niet aangaf dat het om een samenwerking ging. Dat vond ik gewoon fraude! Toen wilde het bedrijf niet meer samenwerken. Zo asociaal!

  11. Ik heb ooit ook zoiets meegemaakt! Toffe samenwerking, leuk. Alles ging goed. Bedrag 100,- werd 75,- dat werd 50,- shoptegoed etc.
    Okay 50 doe ik het ook nog voor. Maanden later kreeg ik dus ook een factuur. Ik heb zoveel moeite moeten doen om aan te tonen dat het om een samenwerking ging. Dus bewaar je mails goed (ik had ze nog, pffff) en idd check de recensies.
    Dit betrof Your Look For Less…

  12. I was recommended this website through my cousin. I’m no longer certain whether this post
    is written by way of him as no one else know such targeted
    about my trouble. You’re wonderful! Thanks!

  13. Zo dan! Het zou je maar overkomen, wat een nare samenwerking zeg! Het ergste is dan denk ik toch dat ze het verkeerde naar de lezer stuurden en automatisch reageerden of niet reageerden, heel naar is dat! Ik hoop dat je dit niet nog eens mee hoeft te maken! X

  14. Wat een verschrikking en niet alleen al de tijd dat het kost!
    Ik heb drie kwart jaar geleden ook samengewerkt met een bedrijf. Alles was ok, ook het afgesproken tarief.
    Aanbetaling was prima, tot dat ik alles gedaan had en ik bericht kreeg dat de financiële situatie slecht was etc.
    Gevolg ik heb nu nog steeds niet al het geld binnen. Wat heb ik ervan geleerd? Ik werk daardoor niet meer zo snel met start-ups!
    Er zit nu zoveel tijd ook in om er steeds achteraan te blijven mailen en zeuren wat de status is. Afijn, al doende leert men!

  15. Wat onwijs vervelend. Ik ben er zelf ook wel bang voor vooral als het om een winactie gaat en ik het product zelf niet heb ontvangen. Je hebt niet alleen zelf pech maar een lezen van je ook. Super naar. Ik hoop dat dit nu klaar is voor je en naar dat factuur kunnen ze fluiten. Slecht ook dat zo’n webshop dit zichzelf aandoen.

  16. Wat naar hoe ze jou en de winnaar behandeld hebben.. En een factuur opsturen? Ik snap het niet hoor?! Jammer dat het zo is gelopen. Ben heel benieuwd naar je komende positieve verhalen!

  17. Zo, dat is wel heel erg zeg… Dat er een keer iets mis kan lopen kan ik me voorstellen: waar gewerkt wordt gaan nou eenmaal dingen mis. Maar tot 3x toe en dan ook nog eens tijdens een winactie (die kunje al afschrijven als klant!)? Nee, daar heb ik geen begrip voor.

Een reactie plaatsen

Over mij

Hi! Ik ben Celine. Ik blog al ruim vier jaar en heb daarom veel geleerd van bloggen. Dit is dan ook de reden waarom ik jou veel meer wil leren over bloggen.

Word snel lid voor gratis printables!