Je hebt maanden gewerkt aan je product en je wil natuurlijk dat mensen het kopen. Het is dan belangrijk dat je een effectieve sales page maakt, zodat je mensen als het ware kan overhalen om jouw product te kopen. Maar goed, een effectieve sales page maken.. Hoe doe je dat? Dat lees je in deze blog!
Deze post bevat affiliate links. Je kan mijn disclaimer hier zien. Bedankt voor je support!
Effectieve sales page maken door klanten aan te trekken
Eerst is het belangrijk om klanten daadwerkelijk naar je pagina aan te trekken. Er zijn daarom ook een aantal ‘regels’ die je het beste in acht kan nemen, zodat mensen daadwerkelijk je product kopen.
Als eerste is het belangrijk dat het kopen van je product makkelijk en snel gaat. Niets is zo vervelend als je klanten moeite hebben met het kopen van je product. Zo is het belangrijk dat de kooppagina van je blog er ook mooi uit ziet.
Daarnaast is het belangrijk dat je sales pagina snel laad. Stel je voor, je komt op een pagina en die doet er een halve minuut over om te laden. Nou, ik heb er de geduld niet voor om daadwerkelijk die pagina te laden, laat staan iets kopen van deze pagina.
Ook is het belangrijk dat je klanten je kunnen vertrouwen. Zo maak ik gebruik van een 30 dagen, niet goed, geld terug garantie, zodat mensen er vertrouwen in hebben dat als het product niet goed is, dat ze dan gewoon het geld terug kunnen krijgen. Natuurlijk moet je er gewoon voor zorgen dat je product goed is, zodat mensen hun geld niet terug willen vragen.
Als laatste is het belangrijk dat je een mooie layout hebt. Maar hoe maak je zo’n mooie layout? Dat ga ik nu vertellen!
Pin voor later
Effectieve sales pagina maken door de titel van je pagina
Het is belangrijk dat de titel van je pagina klanten aantrekt. Je klanten moeten echt verder willen lezen en daarnaast is het belangrijk dat je titel daadwerkelijk ook verteld waar je pagina over gaat. Schrijf dus niet een titel op, die misschien wel klanten aantrekt, maar niet over je pagina gaat. Daarnaast is het belangrijk dat de titel van je pagina begrijpbaar is.
Beantwoord de vragen van je klanten
Het is belangrijk dat je direct de vragen van je klanten kan beantwoorden. Dit doe ik op twee manieren. Als eerste heb ik gebrainstormd wat voor vragen mijn klanten misschien kunnen hebben. Deze vragen heb ik onder elkaar gezet in een FAQ.
Als tweede, heb ik onderaan mijn pagina een contactformulier geplaatst. Als de vragen die mijn klanten hebben, niet in de FAQ staan, dan kunnen ze mij altijd een berichtje sturen via het contactformulier onderaan de pagina. Daarnaast zet ik de vragen die ik krijg via email ook weer in de FAQ, zodat ik niet meerdere keren dezelfde vraag hoef te beantwoorden.
Call to action! Laat zien wat je door het kopen van dit product krijgt
Het is ook belangrijk dat je klanten weten wat ze krijgen als ze jouw product kopen. Zo doe ik dit op twee verschillende manieren. Als eerste heb ik onder elkaar gezet wat mijn klanten krijgen als ze het product kopen. Dit zie je op de foto hierboven.
Als tweede heb ik een aantal screenshots gemaakt van de thema’s waaruit mijn klanten kunnen kiezen, zodat ze ook weten wat ze kunnen verwachten. Zorg er ook daadwerkelijk voor dat ze krijgen wat je op deze pagina zet.
Effectieve sales page maken door overtuigende begin paragrafen
Het is daarnaast ook belangrijk dat je begin paragrafen of begin koppen, overtuigend zijn. Zo zie je hierboven mijn begin kop. Ik spreek ten eerste de klant aan via een vraag. Hieronder vertel ik kort waar mijn product over gaat. Daarnaast zet ik daaronder een knop om het product rechtstreeks te kopen. Weer daaronder zeg ik nogmaals waar het poduct over gaat.
Geef bewijs
Bewijs geven is ook heel belangrijk. Zodra je klanten hebt kan je door middel van reviews bewijs laten zien dat je product werkt. Daarnaast kan je ook screenshots toevoegen van bijvoorbeeld websites die je hebt gemaakt of van het product zelf.
Een kortingscode!
Iedereen houdt van een kortingscode en daar maak ik dan ook heel graag gebruik van. Zo zorg ik ervoor dat in de begin periode van mijn product, de prijs lager is dan dat hij daadwerkelijk zou zijn. Zo heeft mijn product een waarde van ruim 200 euro en zou hij normaal 100 euro kosten. Toch geef ik een korting van 20 euro, waardoor de prijs op 80 euro komt. Dit geef ik dan ook duidelijk aan op mijn pagina.
Heb jij al een effectieve sales page gemaakt?
Welkom op The Blog Boss!
Hi! Ik ben Celine. Ik blog al ruim vier jaar en heb daarom veel geleerd van bloggen. Dit is dan ook de reden waarom ik jou veel meer wil leren over bloggen.
Krijg toegang tot de resource library!
In deze resource library staan de leukste tips, geweldige freebies en het gratis ebook "Become A Blog Boss"!
0 reacties