SIGN UP FOR THE NEWSLETTER TO BECOME A BLOG BOSS YOURSELF! Yes Please!

Fijne kanten van een bedrijf | Bedrijven, let op!

Laatst schreef ik over bedrijven die nooit hun mails beantwoorden of de slechte kanten van een blogger. Er zijn natuurlijk ook fijne kanten van een bedrijf (en fijne kanten aan een blogger!).

Fijne kanten van een bedrijf

Ten eerste heb je bedrijven die hartstikke persoonlijke mailtjes naar bloggers sturen. Dat ze eerste je blog bestuderen, voordat ze een mailtje sturen. Ik heb een paar van die mailtjes gehad en dan zie je echt dat bedrijven er moeite in hebben gestoken om je te mailen. Tenminste niet van die bedrijven die mailen met ‘Hey Celina’ of ‘Hey Selien’.. Kom op, als je twee seconden op mijn blog kijkt dan zie je meteen hoe ik heet. Het is echt niet zo moeilijk om gewoon even op een blog te kijken hoe iemand heet en waar hij of zij over blogt.

Ik vind het zo geweldig om een persoonlijk mailtje te ontvangen en vooral van bedrijven die ook echt bij mijn blog passen.

Een snelle betaling en reactie

Je hebt bedrijven die hartstikke snel betalen en vooral hartstikke snel reageren. Die bedrijven die binnen een kwartiertje reageren en zelfs met een hele lange e-mail. Als je dan ook nog kan merken dat ze nog echt moeite in deze mail hebben gestoken (en dus niet automatische mailtjes!), dan vind ik het al helemaal geweldig.

Tijdens een samenwerking kun je natuurlijk vragen hebben en dan is het echt geweldig om binnen enkele minuten al een antwoord te krijgen. Hierdoor kun je snel verder werken en hoef je dus niet je werk stop te zetten. Meestal als ik mijn artikel later verder schrijf, dan duurt het eerst nog een half uur voordat ik weet waar ik ben gebleven.

Nadat je klaar bent met een samenwerking en je een advertorial of een ander soort artikel waar je betaling voor krijgt heb gemaakt, dan wil je dus natuurlijk ook snel een betaling. Eerst moet je meestal een factuur invullen en hoef je daarna niets te doen om je betaling te krijgen. Er zijn bedrijven die eerst tien keer herinnerd moeten worden, voordat de betaling aan de gang wordt gezet. Er zijn gelukkig ook gevallen die meteen de betaling in de gang zetten en dat zijn de fijne kanten van een bedrijf.

fijne kanten van een bedrijf

Een beleefd bedrijf

Je hebt bedrijven die na een afwijzing helemaal los gaan. Gelukkig heb je ook bedrijven die gewoon beleefd blijven. Ook na een vraag of het vertellen van een budget, worden bedrijven niet helemaal blij. Ik begrijp dat je opzoek bent naar leuke bloggers, maar het wordt er niet veel leuker op als je onbeleefd gaat doen. Ik ben zo blij met bedrijven die hartstikke leuke complimenten geven of tenminste beleefd blijven.

Hulp wanneer nodig

Je hebt bedrijven die een opdracht geven en daarna denken ‘zoek het maar uit’. Er zijn gelukkig bedrijven die helpen wanneer het nodig is. Denk hierbij aan wat extra informatie verschaffen of aan het door lezen van het artikel op eventuele fouten. Dit betekent dus niet dat het bedrijf alles voor je doet. Gewoon een beetje hulp waar het nodig is.

Ik heb niet meer fijne kanten van een bedrijf mee gemaakt, maar misschien jij wel. Weet jij nog meer fijne kanten van een bedrijf?

 

Pin It on Pinterest

Share This