Wil je gratis printables ontvangen?

Word dan gratis lid!

fijnekanten

Laatst schreef ik over bedrijven die nooit hun mails beantwoorden of de slechte kanten van een blogger. Er zijn natuurlijk ook fijne kanten aan een bedrijf (en fijne kanten aan een blogger!).

Een persoonlijk mailtje

Ten eerste heb je bedrijven die hartstikke persoonlijke mailtjes naar bloggers sturen. Dat ze eerste je blog bestuderen, voordat ze een mailtje sturen. Ik heb een paar van die mailtjes gehad en dan zie je echt dat bedrijven er moeite in hebben gestoken om je te mailen. Tenminste niet van die bedrijven die mailen met 'Hey Celina' of 'Hey Selien'.. Kom op, als je twee seconden op mijn blog kijkt dan zie je meteen hoe ik heet. Het is echt niet zo moeilijk om gewoon even op een blog te kijken hoe iemand heet en waar hij of zij over blogt.

Ik vind het zo geweldig om een persoonlijk mailtje te ontvangen en vooral van bedrijven die ook echt bij mijn blog passen.

Een snelle betaling en reactie

Je hebt bedrijven die hartstikke snel betalen en vooral hartstikke snel reageren. Die bedrijven die binnen een kwartiertje reageren en zelfs met een hele lange e-mail. Als je dan ook nog kan merken dat ze nog echt moeite in deze mail hebben gestoken (en dus niet automatische mailtjes!), dan vind ik het al helemaal geweldig.

Tijdens een samenwerking kun je natuurlijk vragen hebben en dan is het echt geweldig om binnen enkele minuten al een antwoord te krijgen. Hierdoor kun je snel verder werken en hoef je dus niet je werk stop te zetten. Meestal als ik mijn artikel later verder schrijf, dan duurt het eerst nog een half uur voordat ik weet waar ik ben gebleven.

Nadat je klaar bent met een samenwerking en je een advertorial of een ander soort artikel waar je betaling voor krijgt heb gemaakt, dan wil je dus natuurlijk ook snel een betaling. Eerst moet je meestal een factuur invullen en hoef je daarna niets te doen om je betaling te krijgen. Er zijn bedrijven die eerst tien keer herinnerd moeten worden, voordat de betaling aan de gang wordt gezet. Er zijn gelukkig ook gevallen die meteen de betaling in de gang zetten en dat zijn de fijne kanten van een bedrijf.

Een beleefd bedrijf

Je hebt bedrijven die na een afwijzing helemaal los gaan. Gelukkig heb je ook bedrijven die gewoon beleefd blijven. Ook na een vraag of het vertellen van een budget, worden bedrijven niet helemaal blij. Ik begrijp dat je opzoek bent naar leuke bloggers, maar het wordt er niet veel leuker op als je onbeleefd gaat doen. Ik ben zo blij met bedrijven die hartstikke leuke complimenten geven of tenminste beleefd blijven.

Hulp wanneer nodig

Je hebt bedrijven die een opdracht geven en daarna denken 'zoek het maar uit'. Er zijn gelukkig bedrijven die helpen wanneer het nodig is. Denk hierbij aan wat extra informatie verschaffen of aan het door lezen van het artikel op eventuele fouten. Dit betekent dus niet dat het bedrijf alles voor je doet. Gewoon een beetje hulp waar het nodig is.

Ik heb niet meer fijne kanten van een bedrijf mee gemaakt, maar misschien jij wel. Weet jij nog meer fijne kanten van een bedrijf?

signature

Follow me on: Bloglovin | Facebook | Instagram | Twitter | Pinterest

19 gedachten over “De fijne kanten van een bedrijf

  1. Leuk artikel! Ik kan het inderdaad zoveel meer waarderen wanneer ik een persoonlijke informeel mailtje terug krijg, dan wanneer het een automatische korte mail is. Maakt de samenwerking gelijk ook een stuk leuker!:)

  2. I like it when companies actually take the time to look at the content of my blog and feel that it is a great fit to work with them. I’ve had companies send me what seemed like generic copy and paste emails because their message didn’t seem personal or relate to my blog. If they can’t take the time to look at my blog and send me a personal email, then I most likely don’t want to work with them.

    Polly

  3. Sommige bedrijven zijn inderdaad hartstikke goed en werken snel. Dan werd ik bijvoorbeeld al betaald voordat een advertorial af was, super fijn! Nu ben ik al twee weken aan het wachten op een ander bedrijf waarvan ik de blogpost al af heb. Zo vervelend!

  4. Ik word heel moe van bedrijven die mailen met ‘beste blogger’ of die ineens niets meer laten horen wanneer je je tarieven stuurt.

    Gelukkig zijn er ook bedrijven die je complimenteren met het afgeleverde product en dat delen op hun eigen pagina. Van zo’n samenwerking word ik blij!

Een reactie plaatsen

Over mij

Hi! Ik ben Celine. Ik blog al ruim vier jaar en heb daarom veel geleerd van bloggen. Dit is dan ook de reden waarom ik jou veel meer wil leren over bloggen.

Word snel lid voor gratis printables!