De laatste tijd word je doodgegooid met blogs die je beloven te laten groeien op Instagram. De inhoud lijkt bij allen precies hetzelfde, alleen anders omschreven en groeien doe je bijna niet met de tips. Op mijn Instagram pagina pak ik het anders aan en ik deel graag met jullie hoe ik dit doe. Ik ga het hebben over het belang van een mooi layout, een goede biografie, het gebruik van een bedrijfsprofiel en het gebruik van hashtags.
De lay-out van je Instagram pagina
Instagram is een platform waarop je foto’s deelt, via deze foto’s moet je mensen enthousiast maken over jou. De belangrijkste foto’s op je pagina zijn de negen laatst geplaatste foto’s. Deze moeten daarom altijd perfect zijn. Post nooit een foto waarover je niet 100% tevreden bent. Alleen de mooiste foto’s moet je delen. Daarnaast is het erg belangrijk dat de foto’s op dezelfde manier bewerkt worden of dat er op een andere manier eenheid wordt gecreëerd.
Hieronder volgen een paar voorbeelden:
Bij het zien van dit account word ik vrolijk van de kleurtjes. Mooie heldere zachte kleuren zie je terug in haar foto’s. Al haar foto’s zijn op dezelfde manier gemaakt, allemaal buiten met een zacht blauwe of roze lucht. Dit zorgt voor eenheid en rust in je account.
Dit account is al weer heel anders dan de vorige. De kleuren die gebruikt zijn, zijn donker en licht, door deze tegenstellingen te gebruiken krijg je mooie plaatjes. Doordat dit bij alle foto’s gedaan is, krijg je een mooi geheel.
Op dit account wordt gebruik gemaakt van witte achtergronden, dit is een geliefde keus van veel accounts. Niet alleen fashion accounts, maar ook bij beauty accounts en andere accounts. Het makkelijke is, is dat je alleen echt de focus op de achtergrond moet leggen. Het fijne van wit is, is dat alles wat je er op plaatst wat niet wit is, er prachtig uitspringt.
Dit is mijn eigen account, hierop maak ik eenheid door alle foto’s op dezelfde manier te bewerken met de app Snapseed. Deze app kun je op je mobiel downloaden en is erg makkelijk te gebruiken. Bij het bewerken van mijn foto’s maak ik voornamelijk gebruik van de mogelijkheid afstellen en penseel. Bij afstellen kies ik alle opties en bij penseel doe ik tegenstellingen zodat het focuspunt meer uit de foto springt.
Biografie
In de biografie moet je jezelf met woorden verkopen, maar houd dit wel kort en krachtig. Het belangrijkste is om te vertellen wie je bent en waarvoor je staat. De meeste biografieën bestaan uit opsommingen, denk hierbij aan wat je doet, waar je vandaan komt, reizen die je gaat maken, je leeftijd en hoe je te bereiken bent. Daarnaast is het handig om een link toe te voegen naar je website. Voor een prettiger effect is het aan te raden om voor elke zin een Emoji te plaatsen.
Wel of geen bedrijfsprofiel
Over het gebruik van een bedrijfsprofiel is maar een duidelijk antwoord en dat is, doe het niet. Een voordeel van een bedrijfsprofiel is dat je statistieken kunt bekijken en je een contact knop toe kunt voegen. Echter kijkt bijna niemand naar de statistieken en blijkt het dat de contact knoppen zelden worden gebruikt.
Het nadeel van een bedrijfsprofiel is dat je foto’s een stuk minder goed naar voren komen. Sinds Instagram werkt met een willekeurige volgorde, willen we zo hoog mogelijk in de tijdlijn staan van de mensen die ons volgen. Een bedrijfsprofiel werkt dit dus tegen. Hierdoor loop je likes mis en dat willen we natuurlijk niet.
Instagram pagina verbeteren met hashtags
Het is erg belangrijk dat je hashtags gebruikt. Mensen kunnen Instagram als zoekmachine gebruiken, jouw foto’s zullen dus alleen zichtbaar zijn als ze hashtags bevatten. Dit kan echt heel veel extra likes opleveren. Het is wel van belang dat er wordt gekozen voor een hashtag met waarde. De #like4like #follow4follow #spam4spam werken totaal niet.
Waar je vooral op moet letten en wat veel mensen niet doen is gebruik maken van de zogenaamde verborgen hashtags. Dit houdt in dat je de hashtags niet in je eerste bericht zet, maar ze in een reactie eronder plaatst. Als je gebruik maakt van vijf keer een punt onder elkaar en op de 6e regel begint met de hashtags zullen ze verborgen zijn. Gezien je in een reactie geen enters kunt gebruiken, moet je het ergens anders typen, ik kopieer het altijd vanuit mijn notities, zo ben je snel genoeg om te voorkomen dat mensen al een reactie achterlaten.
De reactie ziet er als je het typt als volgt uit:
.
.
.
.
.
#ontheblog #linkinbio #bloggergirl #bloggervibes #bloggerslife #blogginggals #newblogpost #instablogger #fashionbloggers #bloggerstyle
En als je hem plaats ziet het er zo uit:
Luxelifelover […]
Als je hashtags gebruikt is het van belang dat ze een waarde hebben, als jij een foto van je nieuwe kleding post kan je dus prima een hashtag van alle merken maken, maar een hashtag die gaat over eten of over die ene knappe voetballer moet je zeker niet doen.
Ik hoop dat jullie dit artikel leerzaam vonden en laat vooral in een reactie achter met welke tips jij wat wilt gaan doen. Als je meer over mij wilt weten kun je een kijkje nemen op mijn blog of op mijn Instagram pagina natuurlijk. Ik heb nog veel meer tips om te delen met jullie, dus binnenkort zal er nog wel een artikel over verschenen op The Beautyboulevard. Als jullie specifieke vragen hebben, laat dat dan ook even weten in een reactie!
Hoe ga jij je Instagram pagina verbeteren?
Leuke tips! Zelf heb ik wel een bedrijfsprofiel! Ik ben een tijdje teruggegaan naar een persoonlijk account maar ik merkte geen verschil en ik vind die statistieken toch wel handig, hihi :). x
Goede tip van die hashtags, ik wilde dat weer eens op gaan zoeken of het nu verstandiger is om ze in de reacties te zetten of onder het bericht, maar dus toch in de reacties… of door middel van enkele enters 🙂
Hi Jessica, het is het beste om het in de reacties te doen, als je het in het eerste bericht plaatst, met de enters, verbergt hij ook de andere tekst, om de colledige tekst te kunnen lezen zie je dan alsnog de hashtags!
Excellent tips about Instagram!! I always used to put my hashtags in my message! I’ll change that from now Thanks! Love your blog!
xo,
Silvy