Tijd besparen. Ik merk dat heel veel mensen hier moeite mee hebben. Zelf vind ik het ook erg lastig om goed mijn dag in te plannen. Zo staar ik soms uren naar mijn computerscherm, zonder dat ik daadwerkelijk iets doe. Ik kan in die tijd makkelijk een blogpost schrijven, maar ik doe dit gewoon niet. Ik doe dit niet, omdat ik niet weet waar ik moet beginnen. Voor mij werkt een planning heel goed, maar ik heb voor mijn blog nooit echt een goede planning kunnen vinden.
Tijd besparen
Ik ben bijvoorbeeld op verschillende tijden uit en ik begin dan nooit meteen met het promoten van mijn blog. Ik vind het altijd heel lastig om een goede balans te vinden tussen relaxen, maar ook even goed met mijn blog bezig zijn. Het moet natuurlijk leuk blijven en het moet helemaal niet gedwongen voelen, maar soms is dit wel even heel lastig.
Ik lag gisteravond in mijn bed en toen kwam ik eigenlijk op een idee, die ik graag met jullie wilde delen. Normale planningen werken namelijk niet voor mij. Ik zie dan die vakjes naar mij staren en ik doe dan gewoon niets. Ik wil specifieke tijden en vooral specifieke doelen die ik wil behalen. Zo stel ik vaak een doel voor mijzelf om aan het eind van de week te halen. Voor deze week heb ik bijvoorbeeld een doel opgesteld om tien blogartikelen te schrijven, zodat ik daar lekker bij vooruit kan werken. Met beauty artikelen vind ik het altijd lastig om vooruit te werken, dus dat doe ik gewoon niet.
Lees tip: Fouten die je nooit meer mag maken tijdens het verbeteren van je blog
Printable
Nadat ik lang heb nagedacht, vond ik het toch een goed idee om weer een printable te maken. In deze printable heb ik voor jullie alle social media kanalen opgeschreven die ik gebruik. Ook heb ik opgeschreven op welke dagen je blogposts online zet en welke dagen je vrij hebt om blogposts te schrijven. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk handige dingen in een printable te doen. Hierdoor blijft het wel overzichtelijk en het is natuurlijk handig om alles in een te hebben. Achter elke optie heb ik ook een vakje voor tijd achter gezet. Hier kan je bijvoorbeeld verschillende tijden zetten, wat ik ga gebruiken om mijn blog te promoten. Achter het vakje voor mijn blogposts schrijf ik de tijden wanneer ik mijn blogpost af wil hebben. Zo ga ik niet onnodig naar mijn scherm staren en houd ik tenminste de tijd een beetje in de gaten.
Deze printable ga ik elke dag gebruiken wanneer ik een blogpost ga schrijven of wanneer ik mijn blog ga promoten. Geloof het of niet, maar hierdoor ga ik zeker heel veel tijd besparen. Het klinkt heel gek, maar als je er toch goed over nadenkt, gaat het echt erg helpen. De printable kan je hier downloaden.
Hoe bespaar jij tijd?
Ik denk dat het iets moeilijk is om hier een juiste balans in te vinden. Ik ben juist weer niet voor printables gemaakt en ben juist wel weer meer van het plannen met die vakjes waar jij het niet zo mee hebt. Het blijft voor iedereen anders, maar ik denk inderdaad wel dat het écht helpt als je eenmaal de balans hebt gevonden!
Daar heb je helemaal gelijk in!
Heel handig!! Bedankt!
Leuk om te horen!
De meeste ideeën komen wanneer ik in bed lig en eigenlijk moet slapen haha. Handig zo’n overzicht. Ik heb vanaf januari een Social Media agenda aangeschaft. Dit werkt voor mij ook hel prettig
Heel handig artikel! (: